Βιτρούβιος (C 90 -. Γ. 20 π.Χ.), περισσότερο γνωστός απλά ως Βιτρούβιος, ήταν ένας Ρωμαίος στρατιωτικόςμηχανικός και αρχιτέκτονας ο οποίος έγραψε Περί Αρχιτεκτονικής (για την Αρχιτεκτονική), μια πραγματεία που συνδυάζει την ιστορία της αρχαίας αρχιτεκτονικής και της μηχανικής με τον συγγραφέα προσωπική εμπειρία και συμβουλές σχετικά με το θέμα. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει παρόμοιο έργο έχει επιβιώσει από την αρχαιότητα πλήρης, το βιβλίο έχει γίνει μια ανεκτίμητη πηγή, όχι μόνο για την ελληνική και ρωμαϊκή αρχιτεκτονική, αλλά και σε ένα ευρύ φάσμα άλλων θεμάτων, όπως η φιλοσοφία, τα μαθηματικά και την ιατρική.
Υπηρέτησε ως στρατιωτικός μηχανικός και αρχιτέκτονας για τον Ιούλιο Καίσαρα μεταξύ 58 και 51 π.Χ. και επισκέφτηκε προσωπικά Ελλάδα, την Ασία, τη Βόρεια Αφρική και τη Γαλατία.Θεωρήθηκε ένας εμπειρογνώμονας σε βαλλιστικά και έχτισε επίσης μια βασιλική στο Fanum Fortunae (σύγχρονη Φάνο στην Umbria, Ιταλία) γ. 27 BCE. Στο Περί Αρχιτεκτονικής, γραμμένο 30-20 π.Χ., ο Βιτρούβιος πολύ προσωπικό λογαριασμό της αρχαίας και σύγχρονης αρχιτεκτονικής, η οποία βασίζεται στη δική του εμπειρία και σε παλαιότερα έργα, κυρίως από Έλληνες συγγραφείς, όπως ο Ερμογένης του Αλάβανδα, ο οποίος έγραψε το 2ο αιώνα π.Χ..
Ο Βιτρούβιος ήταν μεγάλος θαυμαστής της ελληνικής αρχιτεκτονικής. Περί Αρχιτεκτονικήςεπίσης ίσως αποσκοπεί στην απόκτηση εύνοια από τότε Ρωμαίος αυτοκράτοραςΑύγουστος (στον οποίο είναι αφιερωμένο), αν και είναι περιέργως σιωπά σε πολλά από τα σημαντικά κτίρια που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της βασιλείας του πρώτος αυτοκράτορας της Ρώμης s.
ΓΙΑ ΒΙΤΡΟΎΒΙΟΣ ΚΤΊΡΙΑ ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΠΆΝΤΑ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΤΡΊΑ ΠΡΆΓΜΑΤΑ: ΌΜΟΡΦΗ, ΣΤΑΘΕΡΉ ΚΑΙ ΧΡΉΣΙΜΗ.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΉ
Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο σχετικά με τα κτίρια και τα μηχανήματα, τα περιεχόμενα του Περί Αρχιτεκτονικής αποκαλύπτουν «πολύ ευρύτερη έννοια από ό, τι ακριβώς είναι η« αρχιτεκτονική των αρχαίων »και περιγράφει θέματα όπως η επιστήμη,τα μαθηματικά, γεωμετρία, αστρονομία, αστρολογία, την ιατρική, τη μετεωρολογία, τη φιλοσοφία , καθώς και τη σημασία των επιπτώσεων της αρχιτεκτονικής, τόσο αισθητικές και πρακτικές, σχετικά με την καθημερινή ζωή των πολιτών. Εν ολίγοις, σύμφωνα με το Βιτρούβιο, ο επιτυχημένος αρχιτέκτονας και μηχανικός θα πρέπει να έχουν τόσο θεωρητική και πρακτική γνώση που βασίζεται σε μια ευρεία και βαθιά κατανόηση του όλες τις επιστήμες, τις τέχνες, και ακόμη και τη φύση. Ακόμη πιο σημαντικό, για Βιτρούβιος κτίρια θα πρέπει πάντα να είναι τρία πράγματα: όμορφη, σταθερή και χρήσιμη.
Επειδή έχω παρατηρήσει ότι οι αμόρφωτοι και όχι τους μορφωμένους υπέρ κέρδος, έχω αποφασίσει να μην ανταγωνίζονται με την pushiness των αδαών, αλλά μάλλον να αποδείξει την μεγάλη αξία της πειθαρχίας μας δημοσιεύοντας αυτό το σώμα των οδηγιών.(Περί Αρχιτεκτονικής, Βιβ. 3 Εισαγωγή)
Περί Αρχιτεκτονικής επίσης είχε αρχικά απεικονίσεις οι οποίες συνέβαλαν στην αποσαφήνιση περιγραφές του Βιτρούβιου », ιδιαίτερα εκείνων των τεχνικών μέσων. Πρόκειται για ένα ανεκτίμητο αρχείο στον εαυτό τους και τις περιγραφές του για τέτοιες μηχανές όπως το hodometer, το οποίο μετράται αποστάσεις με τη ρίψη μπάλες σε ένα τύμπανο, κέντρισε το ενδιαφέρον, όπως σημειώνεται στοιχεία όπως το Leonardo Da Vinci, ο οποίος επιχείρησε δική αναπλαστική σχέδιά του. Da Vinci, φυσικά, δημιούργησε περίφημη Βιτρούβιου του ανθρώπου με βάση τις αναλογίες που περιγράφονται από τον Βιτρούβιο (κεφάλαιο 1 του βιβλίου ΙΙΙ). Το έργο του Βιτρούβιου είναι επίσης γεμάτη από ανέκδοτα των αρχαίων μελετητών και επιστημόνων, που συχνά είναι η μοναδική πηγή των πλέον διάσημα επεισόδια ο Αρχιμήδης στην μπανιέρα του.
Υπάρχουν ορισμένες σημαντικές παραλείψεις στο Περί Αρχιτεκτονικής, κυρίως αμφιθέατρα,στοές υδραγωγείο, και μερικά από αυτά που έχουμε σήμερα θα μπορούσε να εξετάσει τις μεγαλύτερες ρωμαϊκά κτίρια, όπως τα ρωμαϊκά λουτρά, αντιμετωπίζονται μόνο για λίγο.Παρ 'όλα αυτά, το έργο είναι μια συναρπαστική εικόνα στο πεδίο της αρχαίας αρχιτεκτονικής και ήταν τεράστια επιρροή από την περίοδο της Αναγέννησης και μετά.
Αντιγραφή και εκ νέου αντιγραφεί δεξιά μέσω του Μεσαίωνα, τα παλαιότερα ημερομηνίες σωζόμενο αντίγραφο με τη σήμανση του 8ου αιώνα και σε 1486 CE τα πρώτα τυπωμένα αντίγραφα δημοσιεύθηκαν στη Ρώμη. Δικαίωμα μέχρι τη σήμανση του 20ου αιώνα οι περιγραφές, εικόνες, και το πολύ βάρος Βιτρούβιος έδωσε σε ορισμένα θέματα πάνω από τους άλλους επηρέασε όχι μόνο τους φοιτητές του θέματος, αλλά μακράς καθορίσει τι θεωρήθηκε των αρχικών συστατικών της δυτικής αρχιτεκτονικής
ΠΕΡΊΛΗΨΗ ΤΟΥ ΠΕΡΊ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΉΣ
Περί Αρχιτεκτονικής χωρίζεται σε 10 βιβλία:
Βιβλίο I - ιδανικό για την εκπαίδευση του αρχιτέκτονα, οι αρχές και οι διαιρέσεις της αρχιτεκτονικής, οχυρώσεις, τις αρχές της καλής πολεοδομίας, και πού είναι καλύτερο να χτίσει έναν ναό.
Κατά συνέπεια, δεδομένου ότι μια τέτοια μεγάλη πειθαρχία θα πρέπει να εμπλουτιστεί, και υπερχείλιση με πολλά διαφορετικά είδη εμπειρογνωμοσύνης, δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι μπορούν να πρεσβεύουν δικαιολογημένα οι ίδιοι οι αρχιτέκτονες κατά την πτώση ενός καπέλο. (BK. 1, Χ. 1.11)
Βιβλίο ΙΙ - σχετικά με την προέλευση των κτιρίων και των διαφόρων υλικών που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή τους, όπως τούβλα, άμμο, πέτρα, και ξύλο, καθώς και τα διάφορα είδη των τοίχων.
Κατασκευάστηκε τοιχώματα δύο πόδια πάχους με μαθήματα κόκκινο λαξευτή πέτρα, τούβλο ή καύση συνήθη σκληρή πέτρα στην κοιλότητα: τότε οι εξωτερικές επιφάνειες πρέπει να συνδέονται με αυτά με σφιγκτήρες σιδήρου και μολύβδου. Με τον τρόπο αυτό τοτείχος, το οποίο δεν έχει χτιστεί μόνο με ένα σωρό υλικό, αλλά στα μαθήματα, θα διαρκέσει επ 'αόριστον. (BK. 2, Χ. 8.4)
Βιβλίο ΙΙΙ - για τα μαθηματικά και σωστές αναλογίες των κιόνων και των ναών.
Τα ανώτερα διάμετροι των στηλών θα πρέπει να διευρυνθεί, ώστε να αντισταθμίσει τις αυξανόμενες αποστάσεις για τη ματιά του ματιού, όπως φαίνεται επάνω. Για τα μάτια μας αναζητήσεις για την ομορφιά. (BK. 3, Κεφ. 3.13)
Βιβλίο IV - σχετικά με το δωρικό, ιωνικό, κορινθιακό και αρχιτεκτονικούς ρυθμούς, και τα διάφορα είδη των ναών και των βωμών.
Αν οι ιεροί ναοί των θεών είναι να βρίσκονται κατά μήκος των δημόσιων δρόμων, θα πρέπει να προσανατολίζεται έτσι ώστε οι περαστικοί μπορούν να τα δουν και να κάνουν τους χαιρετισμούς μπροστά τους. (ΒΚ. 4, Χ. 5.2)
Βιβλίο V - σε διάφορα ρωμαϊκά κτίρια, όπως η βασιλική, τον καλύτερο σχεδιασμό για θέατρα για να αποκτήσουν την καλύτερη ακουστική, και συμβουλές για την κατασκευή λιμένων.
Οι αρχαίοι αρχιτέκτονες, λαμβάνοντας προβάδισμα τους από τη φύση, σχεδίασε τις σειρές εδωλίων σε θέατρα, βάσει των ερευνών τους στην άνοδο της φωνής, και προσπάθησε, με τη βοήθεια των αρχών του μαθηματικού και θεωρία της μουσικής, να επινοήσουν τρόπους με τους οποίους τυχόν φωνή πρόφερε σκηνή θα φτάσει πιο καθαρά και ευχάριστα στα αυτιά των θεατών. (BK. V, Χ. 4.8)
Βιβλίο VI - σχετικά με την επίδραση του κλίματος για το χαρακτήρα και καλύτερες βάσεις και σχεδιαγράμματα για τις ιδιωτικές κατοικίες.
Υπνοδωμάτια και οι βιβλιοθήκες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν ανατολικά από τη λειτουργία τους απαιτεί το φως το πρωί, και πάλι, έτσι ώστε τα βιβλία στις βιβλιοθήκες δεν θα σαπίσουν. (BK. 6, Κεφ. 4.1)
Βιβλίο VII - για πλακοστρώσεις, θόλους, και τοιχογραφίες, συμπεριλαμβανομένων των καλύτερων χρωμάτων και την προέλευσή τους και την ιστορία του χρήση.
Μωβ έχει το πιο πολύτιμο και πιο εξαιρετικά όμορφη εμφάνιση όλων αυτών των χρωμάτων. Εξάγεται από το θαλάσσιο οστρακοειδών από τα οποία είναι κατασκευασμένο πορφύρες, που είναι τόσο εκπληκτικό να τον παρατηρητή όσο τίποτα άλλο στη φύση. (BK. 7, Κεφ. 8.1)
Βιβλίο VIII - ασχολείται με το νερό, οι πηγές και μεταφορά μέσω υδραγωγείων.
Υπάρχει ένα ελατήριο στο νησί της CEA και όσους απερίσκεπτα πίνουν από αυτό χάνουν το μυαλό τους? επίγραμμα είναι χαραγμένη εκεί που λέει ότι ένα ποτό από την άνοιξη είναι ευχάριστο, αλλά ότι όποιος πίνει από αυτό θα καταλήξει με τον εγκέφαλο του μια πέτρα. (BK. 8, Κεφ. 3.22)
Καλλιόπη - στη μελέτη της αστρονομίας και συνάφειά του με αρχιτεκτονικές και τη μέτρηση του χρόνου που χρησιμοποιούν ηλιακά ρολόγια και νερό-ρολόγια.
Αρχιμήδης εκστατικά πήδηξε έξω από το μπάνιο χωρίς καθυστέρηση μιας στιγμής και έσπευσαν στο σπίτι, ολόγυμνος, ανακοινώνοντας στην κορυφή της φωνής του ότι βρήκε αυτό που έψαχνε, αφού όπως ο ίδιος έτρεξε μαζί, φώναξε επανειλημμένα στα ελληνικά «Heureka, heureka ». (BK. 9 Εισαγωγή)
Βιβλίο X - περιγράφει διάφορα μηχανήματα και συσκευές, όπως συσκευές μέτρησης απόστασης, το νερό οδηγείται μηχανές και όπλα όπως καταπέλτες, βαλλίστρες, και πολιορκητικές μηχανές.
Οι Σχοινιά ενισχυθούν κατά τον ίδιο τρόπο με τη βοήθεια του χεριού-αιχμές και τους εργάτες μέχρι να ακούγεται το ίδιο. Με αυτόν τον τρόπο, με διατήρηση της συσκευής τεντωμένη με σφήνες, οι καταπέλτες είναι "συντονισμένοι" με τη σωστή κλίση με το μουσικό δοκιμή. (BK. 10, Κεφ. 12.2)
ΣΧΕΤΙΚΆ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΈΑ
Mark σπούδασε αρχαία ελληνική φιλοσοφία, αλλά έκτοτε έχει διευρυνθεί τα συμφέροντά του σε γενικότερα την ελληνική ιστορία και τα αρχαία Αμερική.Αγαπά την επίσκεψη και την ανάγνωση περίπου ιστορικών χώρων και τη μετατροπή της σε αυτή την εμπειρία ελεύθερα άρθρα προσιτή σε όλους.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΊΑ
- Barchiesi, Α, The Oxford Handbook of Ρωμαϊκών Σπουδών (Oxford University Press, 2010).
- Henig, Μ, Α Εγχειρίδιο της Ρωμαϊκής Τέχνης - Κοινό (Φαίδων Press Ltd, 1994).
- Hornblower, S, The Oxford Classical Dictionary (Oxford University Press, 2012).
- Oleson, JP, The Oxford Handbook of Μηχανικής και Τεχνολογίας στον κλασσικό κόσμο (Oxford University Press, 2008).
- Summerson, J, η κλασική γλώσσα της Αρχιτεκτονικής χαρτόδετο βιβλίο (Thames & Hudson, 2015).
- Βιτρούβιος, Περί Αρχιτεκτονικής (Penguin Classics)
- Wheeler, Μ, Ρωμαϊκή Τέχνη και Αρχιτεκτονική (Thames & Hudson, 1985).
- Μηχανική μετάφραση από Google
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου