Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

Το Facebook λανσάρει μια εφαρμογή για «έξυπνες» τηλεοράσεις, που θα βοηθά τους χρήστες του να παρακολουθούν τα βίντεό του σε μεγάλες οθόνες.


Η εφαρμογή θα κυκλοφορήσει σύντομα από καταστήματα εφαρμογών για Apple TV, Samsung Smart TV και AmazonFire TV, όπως ανακοινώθηκε την Τρίτη σε blogpost. Επίσης σημειωνόταν ότι οι χρήστες μπορούν να κάνουν scrolling στο news feed τους και να παρακολουθούν ταυτόχρονα βίντεο στο timeline τους, με τον ήχο να κάνει fade in/ out καθώς κάποιος κάνει scrolling σε βίντεο στο news feed. Υπενθυμίζεται πως προηγουμένως τα βίντεο αυτά έπαιζαν αθόρυβα: Ο χρήστης έπρεπε να κάνει tap σε ένα από αυτά για να ακούσει τον ήχο του. Ωστόσο, υπάρχει στις ρυθμίσεις η δυνατότητα απενεργοποίησης του ήχου, για να μην αρχίζει να ακούγεται δυνατά όταν ο χρήστης απλά περνά από το βίντεο στο κινητό του, ενώ δεν θα ακούγεται τίποτα εάν ο χρήστης το έχει στο αθόρυβο. Η Wall Street Journal είχε αναφέρει τον προηγούμενο μήνα πως το Facebook ετοίμαζε μια εφαρμογή για τηλεοράσεις, που θα βελτίωνε τη θέση της εταιρείας σε τομείς όπως το online βίντεο και οι διαφημίσεις με βίντεο. Επίσης, υπενθυμίζεται πως πέρυσι, η εταιρεία επέκτεινε το Facebook Live, μια κίνηση που πολλοί εξέλαβαν ως «απειλητική» για τη συμβατική τηλεόραση Πηγή: Facebook: Εφαρμογή για την παρακολούθηση βίντεο στην τηλεόραση | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/319461/facebook-efarmogi-gia-tin-parakoloythisi-vinteo-stin-tileorasi#ixzz4YrTaSyoQ

Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι Γιορτή Χαράς;


Ανεξάρτητα από το αν υφίσταται Άγιος Βαλεντίνος ή όχι, έχει καταφέρει εντούτοις να διχάζει τους ανθρώπους και να τους προβληματίζει αρκετά. Υπάρχουν τα ζευγάρια και οι άνθρωποι, που τον αναμένουν πώς και πώς για να γιορτάσουν τον έρωτα τους, υπάρχουν όμως και εκείνοι που αδιαφορούν παντελώς ή που τον «τρέμουν», μιας και θα αρχίσουν μέρες πριν να αισθάνονται την απουσία του έρωτα και την μελαγχολία για το γεγονός, ότι δεν έχουν σύντροφο. Και γιατί, άλλωστε να μην είναι ημέρα χαράς; Είτε είσαι ερωτευμένος, είτε όχι. Δεν υπάρχει μόνο ο έρωτας που έχεις να γιορτάσεις την συγκεκριμένη ημέρα. Και αν έχεις κεραυνοβοληθεί ήδη από το «παιχνιδιάρικο αγγελάκι», φρόντισε να περάσεις όμορφα μαζί με τον συνοδοιπόρο σου, αλλά μην ξεχνάς την «ερωτική φροντίδα» καθημερινά. Είναι μία ωραία αφορμή, για να έρθουμε κοντά, για να ανανεώσουμε την σχέση μας και τα συναισθήματα μας, αλλά μία ημέρα δεν κάνει θαύματα. Είναι ο Άγιος Βαλεντίνος Ημέρα Κρίσης; Πολλοί άνθρωποι μέσα από την συγκεκριμένη ημέρα αναβιώνουν παρελθοντικές πληγές και διογκώνουν κατά κάποιο τρόπο την επιθυμία τους για σχέση και έρωτα. Η απουσία βιώνεται έντονα, όπως και τα συναισθήματα της θλίψης και του θυμού. Επιπλέον, υπάρχουν και ζευγάρια που βιώνουν την γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου ως ημέρα κρίσης, μιας και βγαίνουν αρκετά παράπονα στην φόρα και προκύπτουν συγκρούσεις ανάμεσα στους συντρόφους. Λες και η αγάπη και ο έρωτας είναι συναισθήματα, που μέσα από δώρα και εκπλήξεις τη συγκεκριμένη ημέρα εκφράζονται και αποδεικνύονται. «Άγιος Βαλεντίνος: Ημέρα Κρίσης ή Γιορτή Χαράς;» Ο έρωτας, η συντροφική αγάπη, το ερωτικό σχετίζεσθαι είναι αναμφισβήτητα ζωογόνοι παράγοντες για την υγιή ανάπτυξη και εξέλιξη του ανθρώπου. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίζουμε με σεβασμό και να ασχολούμαστε καθημερινά με την «ερωτική» μας υπόσταση, είτε έχουμε σύντροφο, είτε όχι. Οι Γιορτές είναι όμορφες και έχουν λόγο ύπαρξης. Καθημερινά, όμως, είναι καλό να τροφοδοτούμε την ερωτικότητα μας, που περισσότερο έχει να κάνει με την όρεξη για ζωή. Άγιος Βαλεντίνος Ερωτικός είναι ένας άνθρωπος, όταν δεν παραιτείται στα δύσκολα και αντιμετωπίζει τη ζωή του με ό,τι αυτή εμπεριέχει με δύναμη και θετικότητα. Εάν, λοιπόν, δεν έχετε σύντροφο την δεδομένη στιγμή …έχετε λόγο να γιορτάσετε τον Άγιο Βαλεντίνο … Είναι η κατάλληλη στιγμή, όχι να θυμηθείτε τους έρωτες που έληξαν ή το ότι δεν έχετε αγκαλιά αυτόν ή αυτήν που λαχταράτε … αλλά να γιορτάσετε την δέσμευση σας απέναντι στον ίδιο σας τον εαυτό, πως δεν θα τον παραμελείτε, ότι θα τον φροντίζετε και θα τον αγαπάτε καθημερινά όλο και παραπάνω. Αθανασιάδου Μαρία* Ψυχολόγος – εξειδίκευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία-Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους schooltime.gr

ΠΑΓΚΑΛΟΣ στούς αταίριαστους ΣΚΑΙ 16.02.2017


Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

Αφιέρωμα στην Ζωή Κουρούκλη από το Τρίτο Πρόγραμμα




Από την Καθημερινή συνέντευξη  


Ζωή Κουρούκλη: Οι νέοι ας με φαντάζονται


«Ηταν ένας που με έπαιρνε συνέχεια στον σταθμό όταν έκανα ζωντανή εκπομπή. “Θα ρθω να σε βρω”, έλεγε. Ενα βράδυ, μου λέει ο φύλακας: “Κουρουκλάκι, κάποιος σε ζητάει”. Βγήκα καμπουριάζοντας, άλλαξα τη φωνή και του είπα: “Η κυρία Κουρούκλη έφυγε από την άλλη πόρτα”. Γιατί να του χαλάσω την εικόνα. Δεν είμαι ίδια...».
«Στο Ρίο ντε Τζανέιρο μπορώ να σας ξεναγήσω, γιατί έμεινα δέκα ημέρες», ακούγεται μέσα στη νύχτα η βαθιά φωνή της Ζωής Κουρούκλη, να περιγράφει εικόνες και ιστορίες που έζησε. Τη γνωριμία με τον Vinicius DeMoares, τον «εθνικό ποιητή της Βραζιλίας και γλυκύτατο πλάσμα», που της φέρνει στον νου, «κοντούλης και χοντρούλης» όπως ήταν, τον Αλέκο Σακελλάριο. Οι μουσικές εναλλάσσονται, η τζαζ δίνει τη θέση της στο γαλλικό τραγούδι, το ιταλικό, τα φάντος, τα μιούζικαλ. Moυσικά ταξίδια «Οταν σβήνει η οθόνη...», από τα μεσάνυχτα μέχρι τις δύο το πρωί στον 9,84 (ξημερώματα Δευτέρας), όπου η αγαπημένη ερμηνεύτρια του «ελαφρού» τραγουδιού κρατάει συντροφιά στους μοναχικούς της πόλης.
Ηταν όμως και τα λόγια του σκηνοθέτη Αλέξη Αλεξίου στον Γιάννη Πετρίδη, στον ραδιοσταθμό Βήμα FM, για τις μουσικές επιλογές της βραβευμένης του ταινίας «... Τετάρτη 04:45» και για το πώς ανακάλυψε αυτές τις φωνές, ο λόγος που με έκανε να την αναζητήσω.
Την εκπλήσσουν ευχάριστα όλα αυτά, η αναφορά του σκηνοθέτη αλλά και τα λόγια του αγαπημένου της ραδιοφωνατζή, Γιάννη Πετρίδη. «Δεν έχω αντίρρηση να δώσω συνέντευξη, στο κάτω κάτω 28 χρόνια έχω την εκπομπή στο ραδιόφωνο, αλλά με έναν όρο: δεν φωτογραφίζομαι». Δεν άλλαξε γνώμη: «Οι παλιοί ας με θυμούνται όπως ήμουν και οι νέοι ας με φαντάζονται».
Γεννήθηκε το 1937. Σπίτι μεγαλοαστικό, ανοιχτό, καλλιτεχνικό. Οταν τα παιδιά έπαιζαν εκείνη τραγουδούσε. Μοναχοπαίδι, έμαθε να μιλάει τέσσερις γλώσσες, να μιμείται τις κυρίες της τζαζ, να χορεύει, να κάνει χάζι στις οικογενειακές γιορτές. Παιδί ακόμη ηχογραφεί τον πρώτο της δίσκο με τον Μίμη Πλέσσα. Αργότερα πηγαίνει στη δραματική σχολή του Μιχαηλίδη, γίνεται η πρώτη τραγουδίστρια της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, βραβεύεται σε φεστιβάλ του εξωτερικού, εμφανίζεται σε ελληνικές ταινίες της εποχής, ώσπου τη χτύπησε ο έρωτας.
Τζένη Βάνου... στα κρυφά
Στα 25 της, όταν παντρεύτηκε, το τραγούδι έγινε παρελθόν. «Ηταν ένας ατυχής γάμος που κρατήθηκε με τα δόντια. Ο σύζυγός μου δεν ήθελε να έχω επαφή με το τραγούδι ούτε με τους παλιούς φίλους. Ο Πλέσσας ήταν απαγορευμένος, το ίδιο και η Τζένη Βάνου, με την οποία βλεπόμασταν κρυφά σαν εραστές». Εζησε άνετη ζωή που όμως δεν της έλειπε – άλλωστε «στα πούπουλα μεγάλωσα». «Ημουν ανασφαλής. Θυμάμαι στη Βραζιλία, στο φεστιβάλ που πήγαμε με τον Κώστα Καπνίση, ο Χένρι Μαντσίνι μου έδωσε δύο εισιτήρια: Αυτό είναι για την Καλιφόρνια, να έρθεις μαζί μου και το άλλο για να γυρίσεις σπίτι σου, αλλά τότε ξέχνα το τραγούδι». Διάλεξε το σπίτι, μεγάλωσε τις κόρες της, αλλά βίωσε, όπως λέει, και δυσάρεστες καταστάσεις.
Χώρισε στα 52. «Εφυγα από το σπίτι. Ο Πλέσσας πάντα πατέρας και αδελφός με βοήθησε πάλι. Μου είπε: «Η Λουκίλα (Καρέρ) έχει στο Κανάλι 1 του Πειραιά εκπομπή, θέλεις να την κάνετε μαζί;». Ετσι ξαναστάθηκα.
Επειτα, το 1989 μου πρότειναν στον 9,84 να συνεργαστώ με τον Γιώργο Λούκα στο «Παλιό ραδιόφωνο», για να θυμηθούμε τα παλιά. Βλέπετε, στον καλλιτεχνικό χώρο είμαι από τριών ετών. Οταν πέθανε ο Λούκας, ο Ζαν Μεναχέμ που είχε το ξένο ρεπερτόριο στον σταθμό με συμβούλεψε να αναλάβω το ελληνικό και δεν ξέρω πώς, εξελίχτηκα στην πρώτη ραδιοφωνικού «σκυλού». Δεν είχα δίσκους, αγόραζα από το Μοναστηράκι ό,τι μπορούσα. Ακροατές μου ήταν όσοι εργάζονταν τη νύχτα. Θυμάμαι οι εργαζόμενοι στο Δρομοκαΐτειο τηλεφωνούσαν ζητώντας να παίξω το τάδε τραγούδι για να ησυχάσουν. Επειτα ξαναγύρισα στα ξένα. Τώρα, πού και πού βάζω κανένα ελληνικό. Δεν παίζω λίστες. Κουβαλάω μαζί μου 30 cd και 10 βινύλια. Προετοιμάζω το θέμα μου καθ’ οδόν και παίζω αυτά που θέλω και διηγούμαι βιώματα, σαν να είμαι στο σαλόνι με φίλους τα μεσάνυχτα».
«Στο τραγούδι κατέβασα ρολά»· ισχυρίζεται πως δεν της λείπει. «Οπως λέει η Μαρινέλλα, εμείς ντυνόμασταν για να τραγουδήσουμε, τώρα γδύνονται. Δεν έχω τα προσόντα. Η φωνή μου δεν έχει πάθει τίποτα, όμως εμφανισιακά δεν είμαι ίδια. Ηταν ένας που με έπαιρνε συνέχεια στον σταθμό όταν έκανα ζωντανή εκπομπή. “Θα ’ρθω να σε βρω”, έλεγε. Ενα βράδυ, μου λέει ο φύλακας: “Κουρουκλάκι, κάποιος σε ζητάει”. Ασ’ το πάνω μου. Βγήκα καμπουριάζοντας, άλλαξα τη φωνή και του είπα: “Η κυρία Κουρούκλη έφυγε από την άλλη πόρτα”. Γιατί να του χαλάσω την εικόνα. Δεν είμαι ίδια. Γυναικεία κοκεταρία. Ωραία γυναίκα δεν υπήρξα ποτέ, η ξαδέλφη μου η Ζωή Λάσκαρη ήταν η ωραία».
Στο πατρικό της, ο Κώστας Βάρναλης έπινε τον απογευματινό του καφέ, ο Ιακωβίδης, ο Καπνίσης, ο Χαιρόπουλος ήταν επισκέπτες, όπως και πολλοί ηθοποιοί. Οι οικογενειακές φωτογραφίες στο σαλόνι της μαρτυρούν μεγάλο σόι. Η γιαγιά Ζωή Καλέντση είχε ρίζα από τον Διονύσιο Σολωμό. Αλλοι συγγενείς ήταν στην πολιτική, άλλοι κοσμοπολίτες. «Νονά μου ήταν η Μελίνα Μερκούρη, σύζυγος τότε του Παναγή Χαροκόπου. Ολη η υψηλή κοινωνία της εποχής περνούσε από το σαλόνι. Με βάφτισαν 4 ετών. Ο μπαμπάς μου είπε Ζωή–Χαρίκλεια θα είναι το όνομα του παιδιού, αλλά στην εκκλησία η Μελίνα πρόσθεσε και το Πηνελόπη. “Για να είναι πιστή σύζυγος, τα ονόματα σημαδεύουν τον άνθρωπο”, είπε, όταν τη ρώτησαν. Στην οικογένεια είχαμε τρία ονόματα γιατί είχαν βαφτιστεί από βασιλείς. Και να σκεφτείς ότι εγώ είμαι αριστερή.
Η μητέρα βλέπεις ήταν βενιζελική... Η Αρώνη και ο πρώτος της σύζυγος, ο Φέντια, ήταν επίσης φίλοι. Με έβγαλε στη σκηνή τριών ετών στο “Μουσούρη”, στα 8 έπαιξα στη Λυρική, στα 10 τραγουδούσα στην ΥΕΝΕΔ, στα 11 με ανακάλυψε ο Πλέσσας, μόλις είχε έρθει από την Αμερική. Τα θυμάμαι όλα, σαν τώρα...».
«Ημουν σαν αγγούρι»
Εκείνος της έμαθε τη Σάρα Βον και τι πρέπει να τραγουδάει. Αργότερα πήγε σε δραματική σχολή, «αλλά δεν είχα ταλέντο για το θέατρο». Δεν καμαρώνει για τις ταινίες όπου εμφανίστηκε, «ήμουν σαν αγγούρι», υπερηφανεύεται όμως για τις κόρες της. Η Κατερίνα (Καλφοπούλου–Κουρούκλη) και η Ιρις (Καλφοπούλου) παρουσιάζουν την εκπομπή «Σαν τη σκύλα με τη γάτα» στον Βήμα FM. Η πρώτη σπούδασε δημοσιογραφία στην Αμερική και σχέδιο μόδας στην Αγγλία, η Ιρις οικονομικά. «Αλλά έχει πάθος με τα ζώα. Είναι στο “Animaniac” στον Αlpha, ασχολείται με θέματα που αφορούν την κακοποίηση των ζώων, έχει κλείσει 4 παράνομα εκτροφεία σκύλων».
Η Ζωή Κουρούκλη έχει τσαγανό. «Δεν το έβαλα κάτω ακόμη κι όταν ήμουν τσακισμένη στον πάτο». Στα προβλήματα «κάνω σαν τη στρουθοκάμηλο». Θυμάται την εποχή που διασκέδαζαν με οικογενειακές παρέες του συζύγου της στα μπουζούκια. «Κατάφερνα να φεύγω από το σώμα μου. Να είμαι εκεί χωρίς να ακούω. Για τις άλλες κυρίες ήμουν το “φυτό”. Δεν καταλάβαιναν ότι κατέβαζα τα ρολά σε αυτό που με ενοχλούσε».
Ελάχιστοι της στάθηκαν. «Οταν άρχισα να ξανατραγουδάω, ζητούσαν πρώτο τραπέζι στον Ζυγό όπου εμφανιζόμουν. Ηταν μια φύρα που πέταξα».
Στη ζωή της ταιριάζει, λέει, το τραγούδι του Κώστα Ξενάκη: «Τι με κρατάει/ χρόνος περνάει,/ νιάτα χαμένα/ μια αγάπη λάθος/ θαμμένο πάθος/ φτερά σπασμένα». Μόνο τα ταξίδια νοσταλγεί. «Να ξαναδώ, στον Κορκοβάντο, το άγαλμα του Χριστού που αγκαλιάζει όλο τον κόσμο. Στα 78 μου δεν μπορώ να ταξιδέψω. Αφήστε με να ονειρεύομαι...».
Έντυπη

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017

Ραγκουτσάρια στα 1960… (Γράφει η Μαρούλα Βέργου – Γκαμπέση)



Αρχές γενάρη, κι’ οι κορυφαίες μέρες των μεταμφιεσμένων περιμένανε πως και πως τους φκιασμένους. Σε κάθε γειτονιά υπήρχαν οι υποστηρικτές του πανάρχαιου εθίμου, που κάθε χρόνο αναβίωνε και χάριζε στους κατοίκους της πόλης, τρείς σχεδόν μέρες ξεγνοιασιάς.
Το καφενείο Κοτορένη στην κάτω αγορά φιλοξενούσε επί τριήμερον τους οργανοπαίκτες που έφθαναν από τα χωριά και λίγο παραδίπλα. Το χάνι του κυρ Γιώργη, ήταν ήδη πιασμένο τις συγκεκριμένες μέρες – «αγκαζέ» – από τους γκαϊτατζήδες και τους λοιπούς των μουσικών θιάσων. Η γειτονιά ζούσε και πάλι ένδοξες στιγμές πέραν εκείνων των παρελάσεων, των καθιερωμένων παζαριών, με το σύρε κι’ έλα στα ψαράδικα.
Εφτά του μήνα, του Αη Γιαννιού και το σπίτι της οδού Αρτη είχε και πάλι την τιμητική του. Το πώς κατάφερνε όλο το σόϊ να μαζεύεται εκεί, απορίας άξιον.
Ούτε τηλέφωνα για να δώσεις ραντεβού, ούτε Fax ούτε SMS.
Μάλλον θα τα είχαν μιλήσει και τακτοποιήσει από το προηγούμενο παζάρι κι’ ετσι στις 3 το απόγευμα άρχισε να χτυπά δυνατά το τσουκαλίδι της εξώπορτας και ανα πέντε λεπτά ν’ ανοίγουμε την πόρτα.
Το χειμωνιάτικο δωμάτιο γέμισε από θείες και ξαδέρφια, αλλά και τους  μπουξάδες τους γεμάτους ρούχα ειδικά για την περίπτωση. Εμείς ανοίξαμε το μεγάλο σεντούκι που είχαμε στο κελλάρι και βγάλαμε τις καρώ γιαλιστερές πυτζάμες – γαμπριάτικες μάλλον που έμειναν αχρησιμοποίητες, δύο καπέλλα με φτερά παγωνιού και ένα νυχτικό κεντημένο σταυροβελονιά, παλαιοτάτων χρόνων. Ολα αυτά βγήκαν στο φώς κι’ ανακατώθηκαν μαζί μ’ όλα τ’ άλλα, τα κλαρωτά φουστάνια από τη Νέα Υόρκη και τις αμέτρητες γραβάτες με σήμα τους ήρωες του Γουόλτ Ντίσνεϋ, Ντόναλτ Ντάκ, Τουήτη, Γκούφη, Μίκυ Μάους. Υπήρχαν ακόμη νυχτικά σατέν και μπέϊμιτυ ντολ από τις εξαδέλφες που μας τα έστελναν όχι για ραγκουτσάρια, αλλά για τις ώρες του ύπνου. Ελα όμως που είχαμε διαφορετική γνώμη, γι’ αυτό και φυλάχθηκαν για το τριήμερο.
Οι θείες Νίνα και Λευκή, οι νεώτερες και πιό πρόθυμες πετάχτηκαν στο πί και φί ως το χάνι και κλείσανε γκάϊντα και νταούλι. Ετσι κανονίστηκε το ντουέτο που θα μας ακολουθούσε όπου κι’ αν πηγαίναμε.
Ολοι είμασταν έτοιμοι και στις 4 το απόγευμα μπήκαμε στο λεωφορείο του θείου Αργύρη, που μας σεργιάνισε στην κάτω αγορά κατ’ αρχήν κι ύστερα μας ανέβασε ως την οδό Μανωλάκη 27 όπου γιόρταζε ο θείος Γιάγκος. Η πόρτα άνοιξε κι’ οι φκιασμένοι μπήκαν στο σπίτι, άρχισαν τα φιλιά, οι αγκαλιές, τα μαντέματα…Οταν μπαίναμε στα σπιτικά που γιορτάζανε, είχαμε σκεπασμένα τα πρόσωπά μας, μόνον την ώρα που μας κερνούσανε, κάτι φαίνονταν και καταλάβαιναν ποιός ή ποιά ήταν φκιασμένη.
  • Μπά, ισύ είσαι Κούλα; Να σκάσεις, δεν σε κατάλαβα, απ’ τις μπιτζάμες…και γελούσε καρκανιστά η γιαγιά μας η Κουκούλαινα…(η οποία στα νειάτα της, ως λέγεται, ήταν ετοιμέγεννη, αλλά είχε κατεβεί ως την πλατεία Ντουλτσό. Την έπιασαν όμως οι πόνοι, την γύρισαν στο σπίτι, φωνάξανε τη μαμή τη Μαλεγκάναινα και έτσι ήλθε στο φώς της ζωής ο Γιάγκος στα 1923).
Κάτι ακόμη που μας έχει μείνει στη θύμιση από τη γιαγιά Αφροδίτη και συνδέεται με τις μεταμφιέσεις, είναι ότι τη μέρα της Παταρίτσας του 1914, πέρασε να την πάρει από το σπίτι του πατέρα της Γιάννη Δάλλα και της μητέρας της Γιάννως – το γένος Μέλλιου, ο αρραβωνιαστικός της Βαγγέλης (νεοφερμένος και ξενητεμένος από χρόνια στη Νέα Υόρκη, με κουστούμι, ρεμπούμπλιακο και ρολόι με αλυσσίδα στην πάνω τσέπι του σακακιού) για να κατεβούν να δούν τους ραγκουτσάριδες στο Ντουλτσό.
Οι γονείς όμως δεν συμφωνούσαν μ’ αυτό. Αλλά ο Βαγγέλης τους «έκοψε» τον βήχα.
  • Οπου πηγαίνω θάρχεται και η Αφροδίτη τους είπε.
Εκείνοι μούλωξαν, ενώ τα αρραβωνιασμένα έτρεξαν στην πλατεία της χαράς, με τ’ άργανα, τα βγελιά και τους ξένοιαστους φκιασμένους, που αποχαιρετούσαν σε ώρες Παταρίτσας το ωραίο αντέτι…
8 Ιανουαρίου 1960…
Ηδη είχαν περάσει τέσσερα χρόνια που είχε καθιερωθεί από το δημοτικό συμβούλιο και τον Δήμαρχο κ. Λάκη Παπαμαντζάρη. Το Τσαρσί βρίσκονταν στις χαρές του και μείς μικρά παιδιά, ανεβοκατεβαίναμε φτάνοντας ως τον Τζίμη. Το μαγαζάκι του βρίσκονταν απέναντι από το παπλωματάδικο του κυρίου Σταύρου κι ήταν γεμάτο κόσμο, μικρούς και θαυματουργούς πελάτες που αγοράζανε καψούλια, μάσκες, σερπαντίνες, χάρτινα καπέλλα, κομφετί, ενώ κόσμος πολύς περίμενε στα πεζοδρόμια την παρέλαση.
Συνηθίζονταν πολύ τότε και έτσι πολλά παιδιά ντύνονταν καουμπόηδες, Ζορό, σερίφηδες, ινδιάνοι (προσφιλής αμφίεση στην μεταπολεμική πατρίδα), όπως κι’ οι νεράϊδες του δάσους, οι πριγκήπισσες, οι πιερότοι, οι κολομπίνες…όλα ανακατωμένα με τα αυθεντικά μπουλούκια των μεταμφιεσμένων που έβρισκαν σε ρουχικά ότι και να ήταν και βγαίνανε χαρούμενοι, σκεπασμένοι ως τα μάτια, «άγνωστοι» όσο διαρκούσαν τα ραγκουτσάρια και με χαρά χαιρετούσανε και αγκαλιάζανε τους άφκιαστους, που προσπαθούσαν να τους αναγνωρίσουν, εκτός κι αν οι «άγνωστοι», αποκάλυπταν το πρόσωπό τους, ο ένας στον άλλον.
  • Ισύ είσαι μπρε ζάβιακα;
  • Ιγώ, εμ’ του μήλο κάτω απού τη μηλιά πέφτει, μπέτσκα μου…απ’ του ίδιο σόϊ είμαστε κι’ ημείς και φκιάστηκάμε γιε το αντέτι…
άϊντε και του χρόνου, να είμαστε καλά…
Μ. Βέργου – Γκαμπέση
αναδημοσίευση από την 
fonikastorias.gr

Η Ιατρική στις Βενετικές κτήσεις στη Μεσσηνία τον Μεσαίωνα..

  Μετά την Τέταρτη Σταυροφορία (1204), οι Βενετοί εγκαθίδρυσαν στατηγικά λιμάνια στη Μεσσηνία: Μεθώνη (Modon) και Κορώνη (Coron) λειτούργησα...